O nas
O nas
Środowiskowy Dom Samopomocy w Lubaczowie mieści się w budynku przy ul.Konery 2, powstał na mocy uchwały Rady Powiatu w Lubaczowie z dnia 27.11.2003r. Działalność rozpoczął 1 grudnia 2003 r. ŚDS w Lubaczowie jest ośrodkiem wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi, które ukończyły 18 rok życia.
Podstawowym zadaniem domu jest kształtowanie nowych i rozwijanie posiadanych umiejętności, które są niezbędne do samodzielnego życia i funkcjonowania osób niepełnosprawnych w społeczności lokalnej.
Działalność naszej placówki prowadzona jest poprzez prowadzenie treningów umiejętności społecznych :
- Treningi funkcjonowania w życiu codziennym: trening dbałości o wygląd zewnętrzny, trening nauki higieny, trening kulinarny, trening umiejętności praktycznych, trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi,
- Trening umiejętności interpersonalnych i rozwiązywania problemów,
- Trening umiejętności spędzania wolnego czasu,
- Poradnictwo psychologiczne, zajęcia edukacyjne,
- Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych,
- Pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
- Terapię ruchową w tym zajęcia : sportowe, turystykę, rekreację,
- Zapewniamy również gorący posiłek raz dziennie przygotowywany w ramach treningu kulinarnego.
Ocenianie postępów uczestników
Podstawową metodą oceny postępów uczestników Domu jest ocena zespołu wspierająco-aktywizującego w skład, którego wchodzą pracownicy i kierownik ŚDS. Dla każdego uczestnika po kilkumiesięcznej obserwacji, konstruowany jest Indywidualny plan postępowania wspierająco-aktywizującego. Co pół roku analizowane są postępy uczestnika. W zależności od potrzeb, zespół zbiera się (nie rzadziej niż raz na pół roku) w celu omówienia planów postępowania wspierająco-aktywizującego, przeanalizowania ewentualnych osiągniętych rezultatów, a także w razie potrzeb w celu modyfikacji planów.
Aby dokonać poprawnej i miarodajnej oceny uczestników, każdy terapeuta prowadzi dziennik dokumentujący swoją pracę, w którym między innymi wpisuje ewentualne uwagi, spostrzeżenia o realizacji zajęć i aktywności uczestników biorących w niej udział, które są ważne z punktu widzenia realizacji indywidualnych planów postępowania wspierająco - aktywizującego.